Mijn laatste blog schreef ik eind juli en 4 maanden verder is er behoorlijk wat veranderd. De iPad mini heeft in de tussenliggende periode het levenslicht gezien evenals de Nexus 4 en Nexus 10. Heb ik me toch laten verleiden om van een Galaxy Nexus over te stappen naar een Galaxy SIII waarbij ik alweer spijt heb het native Android platform te hebben verlaten. De Nexus 4 is inmiddels uitverkocht dus dat zal nog wat weken op zich laten wachten alvorens ik weer terug ben bij oorspronkelijk Google fabricaat. Exact is inmiddels opgesplitst in een drietal divisies en heeft zichzelf georganiseerd langs de producten-as in plaats van een regionale as. Voor mij persoonlijk heeft dat tot gevolg dat de on-premise proposities wegvallen echter er een internationale component bij komt. Eén van de divisies betreft Cloud Solutions alwaar ik verantwoordelijk ben geworden voor het stuk marketing. Inmiddels werkzaam binnen een nieuw management team met een 100% focus op de cloud en saas. De focus en aandacht die deze tak van ‘sport’ nodig heeft waar simpelweg andere wetten en regels gelden door alle bedrijfs gelederen heen.
Exact Live
Toen ik op 7 juli schreef dat we in november een event zouden organiseren met duizenden deelnemers wist ik half niet in welke rollercoaster we terecht zouden komen. Midden in de vakantie periode besloten om het grootste Exact evenement ooit te gaan opzetten wetende dat er een reorganisatie op komst was. In de tussentijd voldoende blijven trainen om de ‘kwart van Weesp’ goed te kunnen afronden om zelf met het gezin ook nog 2 weken de wateren van Griekenland met een zeilboot te verkennen. Wetende dat eind oktober de plannen voor 2013 moesten worden opgesteld met alles wat daarbij hoort aan budgetrondes en discussies. Nu 4 maanden verder kijk ik met trots terug op wat we als organisatie hebben weten neer te zetten op de 31e oktober: Exact Live ’12. [pullquote_right]Gekkenwerk om van scratch af aan binnen 4 maanden een event voor 3.500 mensen te organiseren![/pullquote_right]Wat een energie, wat een evenement dat als zeer waardevol is ervaren door klanten, prospects en onze partners. Daar waar we samen met collega’s uren en uren hebben besteed aan het programma en de invulling van sessies. Daar waar we het niet achterwege lieten om naast een inspirerende sprekers tevens klanten aan het woord te laten. Mensen die ervaring hebben met het organiseren van events weten dat het eigenlijk gekkenwerk is om van scratch af aan binnen 4 maanden iets neer te zetten waar uiteindelijk 3.500 mensen aan deelnemen. Prachtig. [blackbirdpie url=”https://twitter.com/Vunnie900/status/270948324159406080″]
Content Marketing
In 4 maanden ben ik nog meer wijzer geworden omtrent de wijze waarop we 2013 marketing wise gaan invullen. Tijd om alle theorie rondom delen en vermenigvuldigen, bereik en aandacht, binden en boeien, content marketing en marketing automation in de praktijk te gaan brengen.
Ironman 70.3
Het geeft energie om verder te gaan, grenzen te verleggen en ambities waar te maken, ook op persoonlijk vlak. Einde zomer 2013 zal ik mijn eerste halve triathon gaan volbrengen. Liefst een Ironman waarbij de 70.3 van Noorwegen lonkt. Lanzarote of Mallorca genieten de voorkeur qua omgeving en klimaat echter het parcours is daar dusdanig heuvelachtig dat dat voor een eerste keer niet realistisch is.