preciesmark.

4 Maanden, Een Nieuwe Fiets En Exact Live Verder…

Mijn laatste blog schreef ik eind juli en 4 maanden verder is er behoorlijk wat veranderd. De iPad mini heeft in de tussenliggende periode het levenslicht gezien evenals de Nexus 4 en Nexus 10. Heb ik me toch laten verleiden om van een Galaxy Nexus over te stappen naar een Galaxy SIII waarbij ik alweer spijt heb het native Android platform te hebben verlaten. De Nexus 4 is inmiddels uitverkocht dus dat zal nog wat weken op zich laten wachten alvorens ik weer terug ben bij oorspronkelijk Google fabricaat. Exact is inmiddels opgesplitst in een drietal divisies en heeft zichzelf georganiseerd langs de producten-as in plaats van een regionale as. Voor mij persoonlijk heeft dat tot gevolg dat de on-premise proposities wegvallen echter er een internationale component bij komt. Eén van de divisies betreft Cloud Solutions alwaar ik verantwoordelijk ben geworden voor het stuk marketing. Inmiddels werkzaam binnen een nieuw management team met een 100% focus op de cloud en saas. De focus en aandacht die deze tak van ‘sport’ nodig heeft waar simpelweg andere wetten en regels gelden door alle bedrijfs gelederen heen.

Exact Live

Toen ik op 7 juli schreef dat we in november een event zouden organiseren met duizenden deelnemers wist ik half niet in welke rollercoaster we terecht zouden komen. Midden in de vakantie periode besloten om het grootste Exact evenement ooit te gaan opzetten wetende dat er een reorganisatie op komst was. In de tussentijd voldoende blijven trainen om de ‘kwart van Weesp’ goed te kunnen afronden om zelf met het gezin ook nog 2 weken de wateren van Griekenland met een zeilboot te verkennen. Wetende dat eind oktober de plannen voor 2013 moesten worden opgesteld met alles wat daarbij hoort aan budgetrondes en discussies. Nu 4 maanden verder kijk ik met trots terug op wat we als organisatie hebben weten neer te zetten op de 31e oktober: Exact Live ’12. [pullquote_right]Gekkenwerk om van scratch af aan binnen 4 maanden een event voor 3.500 mensen te organiseren![/pullquote_right]Wat een energie, wat een evenement dat als zeer waardevol is ervaren door klanten, prospects en onze partners. Daar waar we samen met collega’s uren en uren hebben besteed aan het programma en de invulling van sessies. Daar waar we het niet achterwege lieten om naast een inspirerende sprekers tevens klanten aan het woord te laten. Mensen die ervaring hebben met het organiseren van events weten dat het eigenlijk gekkenwerk is om van scratch af aan binnen 4 maanden iets neer te zetten waar uiteindelijk 3.500 mensen aan deelnemen. Prachtig. [blackbirdpie url=”https://twitter.com/Vunnie900/status/270948324159406080″]

Content Marketing

In 4 maanden ben ik nog meer wijzer geworden omtrent de wijze waarop we 2013 marketing wise gaan invullen. Tijd om alle theorie rondom delen en vermenigvuldigen, bereik en aandacht, binden en boeien, content marketing  en marketing automation in de praktijk te gaan brengen. Als marketing team worden we toch een soort van uitgever waarbij we op de juiste momenten met ondernemers en accountants waardevolle contact momenten creëren door bruikbare ervaringen, kennis en expertise met hen te delen. Dit vergt een mind-set en aanpak die anders is dan een ‘traditionele’ marketing afdeling. Dit vergt systemen die verder gaan dan een regulier email marketing systeem. Kortom een verandering die behoorlijk wat inzet en energie vergt van de teamleden en mijzelf. Maar tegelijkertijd heerlijk om de ruimte en resources tot je beschikking te hebben om de ideeën en het geloof dat je hebt tot wasdom te laten komen. We hebben een Content Creatie en een Content Publishing team. [pullquote_left]Dat betekent niet alleen het ontwikkelen en leveren van een saas applicatie maar tevens ervoor zorgdragen dat onze Cloud Solutions organisatie zelf volledig via een webtouch model gaat werken.[/pullquote_left]We hebben een editorial plan en stellen een publishing plan op naar de verschillende doelgroepen van ondernemers en accountants die we graag willen bedienen. We hebben een marketing automation team die zich bezig houdt met data, de processen en de ondersteunende systemen. We gaan aan de slag met Eloqua en grijpen de lancering van Exact Online in de UK aan om een compleet nieuwe website  neer te zetten die we vervolgens in Nederland, Duitsland en de US gaan uitrollen. Kortom voldoende reuring in de tent waar ik hoop over een jaar een aardige case van op te kunnen stellen hoe we in staat zijn gebleken om de groei die we voor ogen hebben te bewerkstelligen. Dat betekent niet alleen het ontwikkelen en leveren van een saas applicatie maar tevens ervoor zorgdragen dat onze Cloud Solutions organisatie zelf volledig via een webtouch model gaat werken. Hoge mate van relevantie en automatisering maar toch betrokkenheid. Groot maar toch klein, wereldwijd maar toch lokaal. Principes die met de kennis, expertise en systemen van vandaag de dag te realiseren zijn.

Ironman 70.3

Het geeft energie om verder te gaan, grenzen te verleggen en ambities waar te maken, ook op persoonlijk vlak. Einde zomer 2013 zal ik mijn eerste halve triathon gaan volbrengen. Liefst een Ironman waarbij de 70.3 van Noorwegen lonkt. Lanzarote of Mallorca genieten de voorkeur qua omgeving en klimaat echter het parcours is daar dusdanig heuvelachtig dat dat voor een eerste keer niet realistisch is. Om de combinatie gezin, triathlon en werk vol te houden heb ik een trainer op afstand in de arm genomen, @trivelo_nl, die me gaat begeleiden. Die gaat ervoor zorgen dat ik met hetzelfde aantal trainingsuren van een kwart naar een halve ga komen. Dus 2013 staat in het teken van efficiency en het realiseren van ambities op zowel zakelijk als persoonlijk vlak. Zonder spanning geen licht…

[signoff]
Mobiele versie afsluiten