• Home
    • About
    • Contact

    preciesmark.

    blog about marketing and technology

    • Marketing
      • Social Media
      • Marketing Automation
      • Content Marketing
    • Business Software
      • Wholesale & Distribution
      • Professional Services
      • Manufacturing
      • Accountancy
    • Gadgets
    • Triathlon

    Hét Nieuwe Verdienmodel Voor Twitter

    11
    • by Mark Appel
    • in Content Marketing · Marketing · Social Media
    • — 8 jan, 2012

    In één van mijn vorige blogs heb ik het al eens ter sprake gebracht, of wellicht Twitter straks diegene wordt die ons de nieuwe waarheid gaat presenteren. Neem de proef eens op de som door voor een bepaalde zoekterm zowel Google als de zoekfunctie in Twitter te gebruiken. Welke informatie die wordt gevonden ervaar je nu als het meest waardevol? Met het verdwijnen van de Twitter berichten uit de zoekresultaten van Google ligt hier misschien wel een enorme kans voor Twitter. De resultaten van Twitter geven weer waar op dat moment over wordt gesproken omtrent de zoekterm terwijl Google er geheimzinnige algoritmes op na houdt om ons haar waarheid te presenteren. Voor zover ik weet en kan zien laten de zoekresultaten in Twitter alleen die berichten zien tot ongeveer 4 dagen terug. Daarin zit hem natuurlijk direct de zwakte van de resultaten omdat de leeftijd van een Twitter bericht niets zegt over de waarde ervan. Eerdere berichten die wellicht tientallen keren zijn geretweet verschijnen niet in de resultaten waarvan mag worden aangenomen dat die door velen als waardevol werden ervaren.

    Échte organische zoekresultaten

    Toch is dat jammer maar biedt dit Twitter niet een gigantische mogelijkheid voor een nieuw verdienmodel? Stel dat Twitter algoritmes bedenkt die ervoor zorgdragen dat in de zoekresultaten die Tweets naar boven komen die door ons allen als waardevol werden ervaren? Nu is het Google die bepaalt of iets wel of niet belangrijk is en waardoor iets of iemand een toppositie verkrijgt. Als Twitter openheid zou geven over de door haar gebruikte meet methodes zoals bijvoorbeeld het aantal retweets, dan is het vervolgens aan het sociale netwerk zelf hoe belangrijk een bepaald bericht wordt ervaren. En geeft het daarmee niet een echter beeld van de werkelijkheid dan Google? [pullquote_right]En geeft het daarmee niet een echter beeld van de werkelijkheid dan Google?[/pullquote_right] Het kostte mij wat hoofdbrekens om me dit voor te stellen maar ik daag eenieder uit dit toch eens te doen. Dat zou betekenen dat er een hele nieuwe industrie kan ontstaan rondom een Twitter search engine. Zie hoe succesvol het verdienmodel van Google is en hoe velen naast Google zelf hier grof geld aan verdienen. Advies buro’s op het gebied van SEA en SEO zijn er te kust en te keur. Maar belangrijker nog, de zoeker wordt een echter beeld van de werkelijkheid verschaft doordat op een meer organische manier topposities worden bepaald. Openheid van algoritmes en het sociale netwerk dat het werk zelf doet. Volgens mij zou je nu al in staat moeten zijn om iets dergelijks te ontwikkelen op basis van de beschikbare API’s bij Twitter. Wie durft?

    Tweeten
    Share

    Tags: googleseseaspotlighttwitter

    — Mark Appel

    Hi, my name is Mark Appel (52), a family man, modern marketing professional and amateur triathlete. For over 25 years working in the IT industry. I worked for companies like Apple, 3Com, Peregrine, Wolters Kluwer, Exact and CM.com and currently as the Chief Marketing Officer for Backbase. I like to write about my general experiences and views on technology, marketing and the IT industry. All posts are on my personal behalf.

    You may also like...

    • Social Media Met Bedden: Slaapproblemen 28 nov, 2011
    • Social Media Maakt Pas Op De Plaats Door Crisis 15 dec, 2011
    • We Are Spoiled: Generation Y Handles Crisis 12 okt, 2013
    • Critical Success Factor Modern Marketing: Just Do It 2 nov, 2014
    Logging In...

    Profile cancel

    Sign in with Twitter Sign in with Facebook
    or

    Not published

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • 11 Replies
    • 1 Comment
    • 10 Tweets
    • 0 Facebook
    • 0 Pingbacks
    Last reply was 11 januari 2012
    1. @MarkNymeyer
      View 10 januari 2012

      Hét Nieuwe Verdienmodel Voor Twitter http://t.co/m1PgGGKc via @preciesmark

      tweetbeheer retweeted thishansbolder retweeted this
      Beantwoorden
    2. @preciesmark
      View 11 januari 2012

      Nieuwe blog: HET nieuwe verdienmodel voor Twitter http://t.co/2fpU2MLT #seo #sea

      slagter retweeted thiswwaardenburg retweeted thisWendyShip retweeted thismarcel_coopman retweeted thispreciesmark retweeted thisErikInfine retweeted this
      Beantwoorden
    3. Christian
      View 11 januari 2012

      Interessant artikel Mark, gelijk even via Twitter verstuurd :).

      Ik denk inderdaad ook dat er een geheel nieuwe markt kan ontstaan. Zeker omdat Google haar zoekresultaten steeds ‘socialer’ maakt en daarmee in mijn optiek troebeler. Zijn er niet al websites die puur opgebouwd zijn uit twitterstreams? Misschien heb jij voorbeelden?

      p.s.: Er staat in de tekst ergens ‘over’ maar dat moet volgens mij ‘zover’ zijn :).

      Beantwoorden
    • Previous story Practice What You Preach
    • Next story Gratis Boekhouden
    • Recommended articles

      • Recent Posts
      • Most Popular
      • Comments
      • Tags
      • The Chief Revenue Officer: A Strategic Leader in the Modern Business World14 januari 2023
      • Hopeless Homepage Hassle29 september 2019
      • How To Streamline The Handover Process Of Leads Between Marketing And Sales27 oktober 2018
      • How To Cut Your Customer Buying Journey In Measurable Pieces17 oktober 2018
      • Google Glass Review: My Experience After Wearing 1 Day22 december 2013
      • Het Goud Van Exact17 juni 2012
      • Gratis Boekhouden15 januari 2012
      • Google Nexus 7 Tablet Een iPad Killer?28 juli 2012
      • preciesmark on:How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline on:Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • accountancy accountant accountants agile marketing android b2b marketing bedrijfssoftware blog maken cloud cloud computing content marketing customer journey demand generation digital marketing digital transformation disruption eloqua entrepreneur exact online exponential growth google hootsuite inbound marketing internet marketing ironman mark appel marketing marketing automation marketing communicatie mql online boekhouden online marketing online ondernemen online ondernemerschap preciesmark saas serendipity slider social business social media spotlight sql triathlon twitter weconomy
    • Public presentations

      • Exact DIGITAL BUSINESS PLATFORM
        Date: Sat Nov 26 6:49
      • The Future of Digital Marketing
        Date: Sun Nov 20 7:25
      • Stay Relevant!
        Date: Sun Nov 20 7:21
    • Recent activity

      • preciesmark op How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline op Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
    • My latest workouts

      [endomondowp user="1526098" type="workout-list"]
    • Aanmelden nieuwsbrief

      * = verplicht veld

      door MailChimp!
    • Calendar

      maart 2023
      M D W D V Z Z
      « jan    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  
    • Instagram

      …
    • Home
    • Marketing
    • Content Marketing
    • Hét Nieuwe Verdienmodel Voor Twitter
          • Home
          • About
          • Contact

          © Copyright 2023 preciesmark.. Typegrid Theme by WPBandit.

          Ga naar mobiele versie