• Home
    • About
    • Contact

    preciesmark.

    blog about marketing, technology and triathlon

    • Marketing
      • Social Media
      • Marketing Automation
      • Content Marketing
    • Business Software
      • Wholesale & Distribution
      • Professional Services
      • Manufacturing
      • Accountancy
    • Gadgets
    • Triathlon

    Online Ondernemen Is Gezond Ondernemerschap

    5
    • by Mark Appel
    • in Marketing · Social Media
    • — 28 apr, 2012

    Inmiddels ligt de Week van de Ondernemer weer een week achter ons en zijn we bekomen van de geproduceerde adrenaline gedurende die dagen. Wat een energie! Drie #wvdo dagen en afsluitend een New Ambition Day gericht op startende bedrijven vanaf 1 jaar. Wederom is gebleken dat de #wvdo een platform betreft voor ondernemend Nederland met autoriteit en aanzien. Niet voor niets staat (inmiddels demissionair) premier Rutte op het podium en geven minister Kamp en Verhagen tevens acte-de-precense. Naast de energie en de overdaad aan interessante sprekers met naam en faam was het voor  mij persoonlijk ook wel weer de bevestiging van de kracht tussen online en offline. De kracht tussen virtueel en in-real-life (IRL). We blijven mensen en hebben inmiddels tal van manieren om met elkaar te interacteren. We maken er dan ook enthousiast gebruik van in aanloop naar een dergelijk event. Het mooie is dat wanneer mensen elkaar vervolgens IRL tegenkomen je eigenlijk een soort van ‘kickstart’ maakt met elkaar. Cut-the-crap en ga direct met elkaar aan de slag. Toen ik startte bij Exact zeiden verscheidene collega’s die ik voor het eerst zag: ‘het is net alsof ik je al ken…’ En dat zou kunnen want als je mij volgt dan heb je binnen enkele dagen wel door wie ik ben, waar ik voor sta en wat ik allemaal doe. Zo’n kickstart maakt dat het evenement direct een prettige atmosfeer uitstraalt die alle bezoekers ten goede komt. [pullquote_right]Cut-the-crap en ga direct met elkaar aan de slag.[/pullquote_right]Hét bewijs dat laat zien dat fysieke evenementen niet gaan verdwijnen omdat we allemaal mensen zijn en blijven en behoefte hebben aan écht contact. Evenementen en organisatie buro’s met gezond ondernemerschap zien dat, begrijpen dat en maken daar optimaal gebruik van.

    Online ondernemen

    Exact verbindt haar naam al enkele jaren aan dit grootschalige event waar gedurende de week zo’n 10.000 ondernemers op afkomen. Dus reeds behoorlijk wat ervaring opgebouwd en telkens op zoek naar een manier om echt waarde toe te voegen voor de bezoekers die langskomen. Eigenlijk een walhalla voor elke marketeer die de 4 nieuwe principes binnen marketing ten volle uit kan toepassen. Waardevolle kennis delen om een verbinding te maken met gelijkgestemde ondernemers. Als thema hebben we dit jaar gekozen voor online ondernemen. We merken namelijk dat nog veel ondernemers worstelen met de manier waarop ze moeten omgaan met de nieuwe online wereld. Vaak is de eerste gedachte hierbij het hebben van een webshop maar inmiddels weten we dat het veel verder gaat dan dat. Maar wat is dat dan? Is het social media, cloud computing of saas? Wij hebben ervoor gekozen om hierin wat richting te gaan geven en wel samen met persoonlijkheden die een reputatie hebben op dit gebied: Ronnie Overgoor, Danny Mekic en Arko van Brakel. Stuk voor stuk interessante lieden met opmerkelijke verhalen die inspireren en waarvan te leren valt. Het format waarvoor is gekozen was er een met in de ochtend een ontbijt sessie waar zo’n 100 ondernemers samen met Overgoor een aantal stellingen werden besproken. In de middag werden een viertal Masterclasses door Mekic en Van Brakel waar elke dag in totaal 400 ondernemers werden ontvangen in het #exactheater óp de beursvloer. Een succesformule naar is gebleken gezien de dikke rijen die op de stand ontstonden van mensen die de sessie wilden bijwonen. Dat Mekic de afgelopen weken regelmatig in #dwdd te zien was en samen met Overgoor tevens een rol hadden in de plenaire #wvdo optredens hielp natuurlijk behoorlijk! De laatste dag, de New Ambition Day, werd samen gedaan met Jeroen van der Schenk en Huub van Zwieten.

    Authenticiteit en reputatie

    Eenieder liet in zijn eigen stijl zien wat zij verstaan onder online ondernemen, sterker nog in 45 minuten werd de ondernemers verteld hoe ermee om te gaan. En ondanks de verschillende stijlen was de conclusie eenduidig: online ondernemen = gezond ondernemerschap. Een ondernemer die ervoor gaat past zich continu aan, de veranderende markt en de veranderende omstandigheden. Alles wat er gebeurt op het gebied van online maakt hier tevens onderdeel van uit. Dat de wereld van online, realtime en always connected nieuwe principes en regels met zich meebrengt moge duidelijk zijn. De afstand tussen bedrijven en consumenten wordt kleiner. Bedrijven worden steeds meer consumenten, mengen zich tussen de menigte en laten zien welke gezichten erachter zitten. Een trend die zich doorzet binnen iedere sector en daarom ook ieder bedrijf zal raken.  [pullquote_left]Bedrijven worden steeds meer consumenten, mengen zich tussen de menigte en laten zien welke gezichten erachter zitten.[/pullquote_left]Of het nu een accountant betreft, een fabrikant van auto’s, een dienstverlener of retailer, allemaal krijgen ze te maken met afnemers waarvoor alles transparanter wordt. Dé manier om je als bedrijf hierop aan te passen is door hierin mee te gaan, menselijker te worden en transparant te zijn. Als je écht in jezelf gelooft als bedrijf en de beste intenties hebt om waarde toe te voegen aan de relaties die je hebt opgebouwd zal er altijd een schare aan afnemers zijn die zich aan je willen binden. De één zal hierin succesvoller blijken dan de ander maar het gaat wel om echtheid, authenticiteit en het hebben van een goede reputatie. Oók wij als Exact hebben met deze veranderende marktomstandigheden te maken en passen ons hierop aan. Laten zien wie we zijn wat we doen, waarin we geloven en wat ons dagelijks bezig houdt om de beste software te ontwikkelen.

    Ik, mijn collega’s onze partners doen het en we proberen het onze (potentiële) klanten te leren: online ondernemen, het toepassen van gezond ondernemerschap. Ik probeer waarde toe te voegen door mijn ervaringen en opmerkelijke verhalen rondom marketing  te delen zoals op het accountancycongres, klanten evenementen en binnenkort een hypotheek adviseurs congres. In mijn afsluitende slide stel ik dat het toepassen van social media vrij simpel is: je hoeft alleen maar jezelf te zijn. Dat is toch heerlijk! Online ondernemen = gezond ondernemerschap = jezelf zijn.

    Tweeten
    Share

    Tags: arko van brakeldanny mekiconline ondernemenronnie overgoorspotlightwvdo

    — Mark Appel

    Hi, my name is Mark Appel (49), family man, modern marketing professional and amateur triathlete. For over 25 years working in the IT industry. Worked for companies like Apple, 3Com, Peregrine, Wolters Kluwer and currently as a global marketing director for Exact Software. I like to write about my experiences and views on the technology, marketing and the IT industry in general. All posts are on my personal behalf.

    You may also like...

    • Biedt Pinterest Kansen Voor Accountants? 26 feb, 2012
    • How To Avoid Google: Find Instead Of Search 15 okt, 2013
    • Cloud Computing: Gaat Een Accountant Weer Automatiseren? 18 dec, 2011
    • Has The Marketing Profession Come To An End? 23 feb, 2016
    Logging In...

    Profile cancel

    Sign in with Twitter Sign in with Facebook
    or

    Not published

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • 5 Replies
    • 0 Comments
    • 5 Tweets
    • 0 Facebook
    • 0 Pingbacks
    Last reply was 28 april 2012
    prinsenconnect retweeted thisOpdrachtplein retweeted this
    1. @BarendTreep
      View 28 april 2012

      🙂 RT @preciesmark BLOG: Online Ondernemen: Bedrijven Worden Mensen @dannymekic @arkovb @ronnieovergoor en @jvdschenk http://t.co/8cgxA65P

      Beantwoorden
    2. @Debbi3
      View 28 april 2012

      [personality matters] Online ondernemen = gezond ondernemerschap = jezelf zijn. http://t.co/3vWWjs2B

      preciesmark retweeted this
      Beantwoorden
    • Previous story 5 Tips Om Samen Marketing Te Bedrijven: #weallmarketing
    • Next story Van Tattoo Tot Triathlon
    • Recommended articles

      • Recent Posts
      • Most Popular
      • Comments
      • Tags
      • Hopeless Homepage Hassle29 september 2019
      • How To Streamline The Handover Process Of Leads Between Marketing And Sales27 oktober 2018
      • How To Cut Your Customer Buying Journey In Measurable Pieces17 oktober 2018
      • Measures Impact Brand Campaign On Leadgen Still Disappointing14 oktober 2018
      • Google Glass Review: My Experience After Wearing 1 Day22 december 2013
      • Het Goud Van Exact17 juni 2012
      • Gratis Boekhouden15 januari 2012
      • Google Nexus 7 Tablet Een iPad Killer?28 juli 2012
      • preciesmark on:How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline on:Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • accountancy accountant accountants agile marketing android b2b marketing bedrijfssoftware blog maken cloud cloud computing content marketing customer journey demand generation digital marketing digital transformation disruption eloqua entrepreneur exact online exponential growth google hootsuite inbound marketing internet marketing ironman mark appel marketing marketing automation marketing communicatie mql online boekhouden online marketing online ondernemen online ondernemerschap preciesmark saas serendipity slider social business social media spotlight sql triathlon twitter weconomy
    • Public presentations

      • Exact DIGITAL BUSINESS PLATFORM
        Date: Sat Nov 26 6:49
      • The Future of Digital Marketing
        Date: Sun Nov 20 7:25
      • Stay Relevant!
        Date: Sun Nov 20 7:21
    • Recent activity

      • @preciesmark op How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • @ExactOnline op Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • @preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • @GARubsam op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • @preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
    • My latest workouts

      [endomondowp user="1526098" type="workout-list"]
    • Aanmelden nieuwsbrief

      * = verplicht veld

      door MailChimp!
    • Calendar

      januari 2021
      M D W D V Z Z
      « sep    
       123
      45678910
      11121314151617
      18192021222324
      25262728293031
    • Instagram

      …
    • Home
    • Marketing
    • Online Ondernemen Is Gezond Ondernemerschap
          • Home
          • About
          • Contact

          © Copyright 2021 preciesmark.. Typegrid Theme by WPBandit.