• Home
    • About
    • Contact

    preciesmark.

    blog about marketing and technology

    • Marketing
      • Social Media
      • Marketing Automation
      • Content Marketing
    • Business Software
      • Wholesale & Distribution
      • Professional Services
      • Manufacturing
      • Accountancy
    • Gadgets
    • Triathlon

    Opmerkelijke Verhalen Voor Een Merkwaardig Aanbod; Content Marketing

    12
    • by Mark Appel
    • in Content Marketing · Marketing · Marketing Automation
    • — 3 mrt, 2012

    Acht weken aan boord bij Exact en nu al een duit aan ervaring rijker. Elke dag ontdek ik weer nieuwe kennis en ervaring die bij collega’s aanwezig is rondom een verscheidenheid aan onderwerpen. En dat gaat echt niet allemaal over Exact. Mensen worden gevormd door de ervaringen die ze hebben opgedaan in het verleden en het heden, zowel zakelijk als privé. Dat leidt tot persoonlijkheden die ieder weer uniek zijn, die ‘toevallig’ doordeweeks met elkaar bezig zijn om samen met elkaar de beste software te ontwikkelen, tenminste bij Exact. Want uiteraard geldt dat voor ieder bedrijf, unieke persoonlijkheden met dito ervaringen. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat er binnen de bedrijfsmuren zich talloze opmerkelijke verhalen bevinden die waardevol zijn voor onze (potentiële) klanten. De kennis en ervaring die bijvoorbeeld support medewerkers, trainers en consultants in echte situaties opdoen zijn onbetaalbaar. Het is aan ons om die kennis en expertise toegankelijk te maken zodat anderen ervan kunnen profiteren. Een tweetal ‘nieuwe business principes’ doet het mij aan denken:

    [checklist]
    • om te vermenigvuldigen moet je eerst leren delen
    • vinden in plaats van zoeken
    [/checklist]

    Diverse initiatieven worden er genomen om al die kennis en expertise te ordenen en toegankelijk te maken. Zo wordt sinds kort gebruik gemaakt van Google zoek technologie om makkelijk specifieke ervaringen te vinden in onze kennisbanken. Het is slechts één enkel voorbeeld voor het toepassen van de genoemde nieuwe business principes.

    Content marketing

    In marketing land is dit hét hot topic: content marketing en inbound marketing. Dit betreft eigenlijk het als bedrijf jezelf zijn door toegang te geven tot de kennis, expertise en ervaring van alle medewerkers. Voor velen is dat nog eng maar aan de andere kant is het wel mooi. Je hoeft je niet anders voor te doen dan wie je daadwerkelijk bent, voluit praten en vertellen over de passie die je hebt. Voor de één is dat ontwikkeling, voor de ander is dat financiën en weer voor iemand anders is dat klantenservice. Ik kan u vertellen dat dat voor mij als marketeer op dit moment echt smullen is. Dat het meer en meer gaat om authentieke verhalen omdat de markt simpelweg dusdanig volwassen is waardoor deze niet meer ‘voor de gek’ te houden is. [pullquote_left]Juist dat nét niet perfecte en juist die ene fout die er tussendoor glipt zorgen ervoor dat het bedrijf een menselijker gezicht krijgt.[/pullquote_left]Juist dat nét niet perfecte en juist die ene fout die er tussendoor glipt zorgen ervoor dat het bedrijf een menselijker gezicht krijgt. Het gaat erom hoe we er als organisatie mee omgaan en over communiceren. En zoals gezegd, dat is smullen vooral als die pool aan ervaring zo groot is. Het betekent voor het marketing team een vrijwel oneindig palet aan mogelijkheden om waardevolle kennis te delen met anderen. Dat klinkt heel eenvoudig maar omvat nogal wat. Het is een andere manier van marketing bedrijven wat een gedragsverandering vergt van de mensen maar ook het aanpassen van de systemen die ons daarin ondersteunen. Ik hou een Pinterest prikbord bij specifiek over het onderwerp content marketing, wellicht aardig om eens te volgen.

    Binden en boeien

    Het principe is op ieder bedrijf van toepassing en zou zeer comfortabel moeten voelen. Gewoon jezelf zijn en vertellen over de passie die je met elkaar deelt en uitvoert. Het is dé manier om te binden en boeien. En daar is waar het at-the-end toch om gaat, het maken van interessante relaties en verbindingen die aan beide kanten iets oplevert. Het is de reden waarom gepassioneerde accountants in grote getale bij elkaar komen zonder dat ze daarvoor de befaamde PE punten verkrijgen, interessante verhalen die ze met elkaar willen delen onder de naam TUACC. Vorig jaar mocht ik bij de eerste editie aanwezig zijn met 12 mensen, afgelopen week zaten er 200 accountants met elkaar. Opmerkelijke verhalen voor een merkwaardig aanbod. Ik las deze oneliner in een blog van @smitguido en het slaat de spijker op z’n kop. Een richting die we inzetten die langzaam maar zeker merkbaar moet zijn. Want bereik kun je kopen maar aandacht moeten we verdienen.[signoff]

    Tweeten
    Share

    Tags: content marketinginbound marketingspotlight

    — Mark Appel

    Hi, my name is Mark Appel (52), a family man, modern marketing professional and amateur triathlete. For over 25 years working in the IT industry. I worked for companies like Apple, 3Com, Peregrine, Wolters Kluwer, Exact and CM.com and currently as the Chief Marketing Officer for Backbase. I like to write about my general experiences and views on technology, marketing and the IT industry. All posts are on my personal behalf.

    You may also like...

    • How To Avoid Google: Find Instead Of Search 15 okt, 2013
    • Van Blauw Naar Rood: Mark Appel Van @boekhoudonline Naar @preciesmark 28 nov, 2011
    • Biedt Pinterest Kansen Voor Accountants? 26 feb, 2012
    • The Chief Revenue Officer: A Strategic Leader in the Modern Business World 14 jan, 2023
    Logging In...

    Profile cancel

    Sign in with Twitter Sign in with Facebook
    or

    Not published

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • 12 Replies
    • 1 Comment
    • 9 Tweets
    • 0 Facebook
    • 2 Pingbacks
    Last reply was 3 maart 2012
    tuacc retweeted this
    1. @Tradeandtax
      View 3 maart 2012

      Blog: Opmerkelijke Verhalen Voor Een Merkwaardig Aanbod | @preciesmark: http://t.co/Ii83eGdT #co-creëren #kennisdelen #samenwerken #tuacc

      Beantwoorden
    2. @Smitguido
      View 3 maart 2012

      @preciesmark bedankt voor het vermelden Mark! Het is mooi artikel geworden

      Beantwoorden
    3. @preciesmark
      View 4 maart 2012

      Blog: Bereik kun je kopen aandacht moet je verdienen: opmerkelijke verhalen voor een merkwaardig aanbod http://t.co/erwKoSk5…

      preciesmark retweeted thispreciesmark retweeted this
      Beantwoorden
    4. @beklijf
      View 5 maart 2012

      Marketing Directeur van #Exact = @preciesmark, over kracht van #ContentMarketing: http://t.co/O8cVQg2Q + z’n Pinterest hierover!

      Beantwoorden
    5. @ThomasMorel80
      View 5 maart 2012

      Aandacht is niet te koop! Opmerkelijke Verhalen Voor Een Merkwaardig Aanbod; Content Marketing http://t.co/P5Zn92fM via @preciesmark

      Beantwoorden
    6. Peter Broeder
      View 8 maart 2012

      Ik heb al meerdere malen ervaren dat verhalen de vorm zijn om aandacht te krijgen, die weer kan leiden tot oprechte relaties. Als je luistert hoor je zoveel meer (NCRV slogan). Weg van de oude marketingcommunicatie (NEMEN) experimenteren met eigentijdse nieuwe communicatie om te GEVEN (toegang tot kennis, ervaringen delen, participatie,….). Ik werk mee aan een experiment Business Story Telling er is een platform gemaakt Cstories.nl, waar verhalen staan (en filmpjes) van CxO en senior management. We zijn nu bezig om het platform meer functies te geven en de content nog “spannender” te maken…….

      Beantwoorden
    7. PeterBroeder
      View 8 maart 2012

      Ik heb dikwijls ervaren, dat je door het lezen of horen van een (goed) bedrijfsverhaal, je veel sneller aandacht geeft aan de verteller dan door het zien van advertenties. Daarom werk ik mee aan het management-verhalen platform Cstories.nl.

      Beantwoorden
    8. Zoekmachine marketing: 3 vragen om aan jezelf te stellenblog over marketing, online ondernemerschap en the cloud
      View 11 maart 2012

      […] ze dan juist NIET naar de website gaan van de fabrikant maar op andere plekken gaat zoeken naar die opmerkelijke verhalen. Waarom zou je dan in hemelsnaam SEA bedrijven? Mensen zoeken toch ergens anders. Wat ik merk zijn […]

      Beantwoorden
    9. Content marketing toegepast in de praktijk: Wie Is Exact Precies?blog over marketing, online ondernemerschap en the cloud
      View 22 april 2012

      […] een eerder geschreven item heb ik het al eens gemeld, ons interne programma dat we zijn gestart vanuit marketing genaamd […]

      Beantwoorden
    • Previous story Waarom Zijn Er Nog Zoveel Papieren Facturen?
    • Next story Weet De Accountant Het Verschil Tussen Coaching En Advies?
    • Recommended articles

      • Recent Posts
      • Most Popular
      • Comments
      • Tags
      • The Chief Revenue Officer: A Strategic Leader in the Modern Business World14 januari 2023
      • Hopeless Homepage Hassle29 september 2019
      • How To Streamline The Handover Process Of Leads Between Marketing And Sales27 oktober 2018
      • How To Cut Your Customer Buying Journey In Measurable Pieces17 oktober 2018
      • Google Glass Review: My Experience After Wearing 1 Day22 december 2013
      • Het Goud Van Exact17 juni 2012
      • Gratis Boekhouden15 januari 2012
      • Google Nexus 7 Tablet Een iPad Killer?28 juli 2012
      • preciesmark on:How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline on:Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • accountancy accountant accountants agile marketing android b2b marketing bedrijfssoftware blog maken cloud cloud computing content marketing customer journey demand generation digital marketing digital transformation disruption eloqua entrepreneur exact online exponential growth google hootsuite inbound marketing internet marketing ironman mark appel marketing marketing automation marketing communicatie mql online boekhouden online marketing online ondernemen online ondernemerschap preciesmark saas serendipity slider social business social media spotlight sql triathlon twitter weconomy
    • Public presentations

      • Exact DIGITAL BUSINESS PLATFORM
        Date: Sat Nov 26 6:49
      • The Future of Digital Marketing
        Date: Sun Nov 20 7:25
      • Stay Relevant!
        Date: Sun Nov 20 7:21
    • Recent activity

      • preciesmark op How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline op Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
    • My latest workouts

      [endomondowp user="1526098" type="workout-list"]
    • Aanmelden nieuwsbrief

      * = verplicht veld

      door MailChimp!
    • Calendar

      maart 2023
      M D W D V Z Z
      « jan    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  
    • Instagram

      …
    • Home
    • Marketing
    • Content Marketing
    • Opmerkelijke Verhalen Voor Een Merkwaardig Aanbod; Content Marketing
          • Home
          • About
          • Contact

          © Copyright 2023 preciesmark.. Typegrid Theme by WPBandit.

          Ga naar mobiele versie