• Home
    • About
    • Contact

    preciesmark.

    blog about marketing and technology

    • Marketing
      • Social Media
      • Marketing Automation
      • Content Marketing
    • Business Software
      • Wholesale & Distribution
      • Professional Services
      • Manufacturing
      • Accountancy
    • Gadgets
    • Triathlon

    Social Media Met Bedden: Slaapproblemen

    0
    • by Mark Appel
    • in Social Media · Triathlon
    • — 28 nov, 2011

    Afgelopen weekend de verbouwde zaak van een vriend bezocht, ‘de matrassen koning van ‘t Gooi’ voor intimi. Prachtige zaak met een heuse eigen Facebook page en beddengoed webshop. Een familiebedrijf, ondernemers pur sang waarbij ondernemen in de genen zit. Hét lichtende voorbeeld van het tonen van de juiste mentaliteit door in tijden van crisis juist te investeren. Een strategie die hen tot en met op eden geen windeieren legt. Aan de koffie hebben we het er kort over gehad, wat je als beddenspeciaalzaak allemaal kunt doen met online, met social. Eigenlijk besproken welke nieuwe mogelijkheden het internet vandaag de dag biedt: online ondernemen. En online ondernemen is niet alleen het hebben van een webshop maar betreft eigenlijk de gehele keten van het binnenhalen van klanten tot het verzorgen ervan in lengte van jaren. Binden door het bieden van een geweldige service, ook dat hebben ze goed begrepen bij Morpheus waarvoor zij in 2008 van het programma Tros Radar de ‘Warme Douche’ bokaal in ontvangst mochten nemen. Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat je die kennis en expertise gaat inzetten om nog meer consumenten te bereiken? Een fysieke winkel die haar beperkingen kent qua bereikbaarheid en daarnaast het internet waar iedereen in aanraking kan komen met Morpheus. Hoe kun je er nu voor zorgen dat consumenten zich aan hen gaan binden door het delen van kennis? Welke onderwerpen of problemen spelen er in het ümfeld van bedden waarop mensen veel zoeken? Al snel hebben we met elkaar een aantal thema’s bedacht. Slaap problemen bij volwassenen en kinderen. Apps op je smartphone die je slaapritme kunnen monitoren. Een aantal vragen of het nu wel of niet verstandig is om voor het slapen gaan een film te kijken. Of zou het beter zijn een boek te lezen. Enfin, een hele waslijst aan thema’s, onderwerpen en keywords die gaan over slapen. [pullquote_right]Een snelle blik op de keyword tool van Google leert dat op het woord slaapstoornis al aardig wat wordt gezocht.[/pullquote_right] Slaapproblemen zelfs nog meer. Ik beland op een aantal in mijn ogen obscure pagina’s en zie zelfs af en toe Morpheus verschijnen in de Adwords advertenties. De pagina waar ik vervolgens op land kan ik niet zoveel mee. Ik kan niets achter laten, geen vraag stellen, niet in contact komen met andere mensen die dezelfde problemen ervaren en wellicht mij kunnen helpen en ga zo maar door. Enkele medicijnen verschijnen tevens in de zoekresultaten. Wat nu als je in staat bent om door erover te gaan schrijven een autoriteit te worden op het gebied van slapen? Dat je al die kennis en kunde die je hebt gaat proberen samen te vatten in korte artikelen, ook wel blog posts genoemd? 5 tips voor een goede nachtrust, 3 apps voor het verbeteren van je slaapritme, de 3 meest gehoorde slaap fabels en ga zo maar door. [blackbirdpie id=”141072525860941824″]

    Slaapjongetje

    Ik ben ervan overtuigd dat als je dat op een goede manier aanpakt, lees tevens de post hoe een blog te maken in 3 stappen, je binnen no-time op nummer 1 staat binnen Google op relevante keywords. Maar nog belangrijker dat consumenten die informatiebron gaan delen met anderen met handige tips ‘voor het slapen gaan’. Dat je conversaties start over het onderwerp en tips kan geven hoe de nachtrust te verbeteren. In klip en klare taal, zonder al teveel poespas wat een positief effect op de fysieke en webshop zal hebben. Wie weet worden ze straks net zoals het @slijtermeisje (nu verder Twitterend als @PetradeBoevere) het @slaapjongetje van het internet en worden ze in één keer beroemd. Oh ja en David, ik heb @slaapjongetje alvast voor je gereserveerd.

    Tweeten
    Share

    Tags: blog makenonline ondernemensocial mediaspotlight

    — Mark Appel

    Hi, my name is Mark Appel (52), a family man, modern marketing professional and amateur triathlete. For over 25 years working in the IT industry. I worked for companies like Apple, 3Com, Peregrine, Wolters Kluwer, Exact and CM.com and currently as the Chief Marketing Officer for Backbase. I like to write about my general experiences and views on technology, marketing and the IT industry. All posts are on my personal behalf.

    You may also like...

    • Wie Spreekt De Waarheid, Twitter Of Google? 12 dec, 2011
    • Is Social Business Taking Off? 14 dec, 2014
    • Full Ironman in 2016 6 dec, 2014
    • Wat Gaat Apple Ons In 2012 Brengen? 20 dec, 2011
    Logging In...

    Profile cancel

    Sign in with Twitter Sign in with Facebook
    or

    Not published

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • Previous story Van Blauw Naar Rood: Mark Appel Van @boekhoudonline Naar @preciesmark
    • Next story Onterechte winnaar NIMA award 2011: Wehkamp
    • Recommended articles

      • Recent Posts
      • Most Popular
      • Comments
      • Tags
      • The Chief Revenue Officer: A Strategic Leader in the Modern Business World14 januari 2023
      • Hopeless Homepage Hassle29 september 2019
      • How To Streamline The Handover Process Of Leads Between Marketing And Sales27 oktober 2018
      • How To Cut Your Customer Buying Journey In Measurable Pieces17 oktober 2018
      • Google Glass Review: My Experience After Wearing 1 Day22 december 2013
      • Het Goud Van Exact17 juni 2012
      • Gratis Boekhouden15 januari 2012
      • Google Nexus 7 Tablet Een iPad Killer?28 juli 2012
      • preciesmark on:How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline on:Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • accountancy accountant accountants agile marketing android b2b marketing bedrijfssoftware blog maken cloud cloud computing content marketing customer journey demand generation digital marketing digital transformation disruption eloqua entrepreneur exact online exponential growth google hootsuite inbound marketing internet marketing ironman mark appel marketing marketing automation marketing communicatie mql online boekhouden online marketing online ondernemen online ondernemerschap preciesmark saas serendipity slider social business social media spotlight sql triathlon twitter weconomy
    • Public presentations

      • Exact DIGITAL BUSINESS PLATFORM
        Date: Sat Nov 26 6:49
      • The Future of Digital Marketing
        Date: Sun Nov 20 7:25
      • Stay Relevant!
        Date: Sun Nov 20 7:21
    • Recent activity

      • preciesmark op How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline op Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
    • My latest workouts

      [endomondowp user="1526098" type="workout-list"]
    • Aanmelden nieuwsbrief

      * = verplicht veld

      door MailChimp!
    • Calendar

      maart 2023
      M D W D V Z Z
      « jan    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  
    • Instagram

      …
    • Home
    • Marketing
    • Social Media
    • Social Media Met Bedden: Slaapproblemen
          • Home
          • About
          • Contact

          © Copyright 2023 preciesmark.. Typegrid Theme by WPBandit.

          Ga naar mobiele versie