preciesmark.

Social Media Met Bedden: Slaapproblemen

Afgelopen weekend de verbouwde zaak van een vriend bezocht, ‘de matrassen koning van ‘t Gooi’ voor intimi. Prachtige zaak met een heuse eigen Facebook page en beddengoed webshop. Een familiebedrijf, ondernemers pur sang waarbij ondernemen in de genen zit. Hét lichtende voorbeeld van het tonen van de juiste mentaliteit door in tijden van crisis juist te investeren. Een strategie die hen tot en met op eden geen windeieren legt. Aan de koffie hebben we het er kort over gehad, wat je als beddenspeciaalzaak allemaal kunt doen met online, met social. Eigenlijk besproken welke nieuwe mogelijkheden het internet vandaag de dag biedt: online ondernemen. En online ondernemen is niet alleen het hebben van een webshop maar betreft eigenlijk de gehele keten van het binnenhalen van klanten tot het verzorgen ervan in lengte van jaren. Binden door het bieden van een geweldige service, ook dat hebben ze goed begrepen bij Morpheus waarvoor zij in 2008 van het programma Tros Radar de ‘Warme Douche’ bokaal in ontvangst mochten nemen. Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat je die kennis en expertise gaat inzetten om nog meer consumenten te bereiken? Een fysieke winkel die haar beperkingen kent qua bereikbaarheid en daarnaast het internet waar iedereen in aanraking kan komen met Morpheus. Hoe kun je er nu voor zorgen dat consumenten zich aan hen gaan binden door het delen van kennis? Welke onderwerpen of problemen spelen er in het ümfeld van bedden waarop mensen veel zoeken? Al snel hebben we met elkaar een aantal thema’s bedacht. Slaap problemen bij volwassenen en kinderen. Apps op je smartphone die je slaapritme kunnen monitoren. Een aantal vragen of het nu wel of niet verstandig is om voor het slapen gaan een film te kijken. Of zou het beter zijn een boek te lezen. Enfin, een hele waslijst aan thema’s, onderwerpen en keywords die gaan over slapen. [pullquote_right]Een snelle blik op de keyword tool van Google leert dat op het woord slaapstoornis al aardig wat wordt gezocht.[/pullquote_right] Slaapproblemen zelfs nog meer. Ik beland op een aantal in mijn ogen obscure pagina’s en zie zelfs af en toe Morpheus verschijnen in de Adwords advertenties. De pagina waar ik vervolgens op land kan ik niet zoveel mee. Ik kan niets achter laten, geen vraag stellen, niet in contact komen met andere mensen die dezelfde problemen ervaren en wellicht mij kunnen helpen en ga zo maar door. Enkele medicijnen verschijnen tevens in de zoekresultaten. Wat nu als je in staat bent om door erover te gaan schrijven een autoriteit te worden op het gebied van slapen? Dat je al die kennis en kunde die je hebt gaat proberen samen te vatten in korte artikelen, ook wel blog posts genoemd? 5 tips voor een goede nachtrust, 3 apps voor het verbeteren van je slaapritme, de 3 meest gehoorde slaap fabels en ga zo maar door. [blackbirdpie id=”141072525860941824″]

Slaapjongetje

Ik ben ervan overtuigd dat als je dat op een goede manier aanpakt, lees tevens de post hoe een blog te maken in 3 stappen, je binnen no-time op nummer 1 staat binnen Google op relevante keywords. Maar nog belangrijker dat consumenten die informatiebron gaan delen met anderen met handige tips ‘voor het slapen gaan’. Dat je conversaties start over het onderwerp en tips kan geven hoe de nachtrust te verbeteren. In klip en klare taal, zonder al teveel poespas wat een positief effect op de fysieke en webshop zal hebben. Wie weet worden ze straks net zoals het @slijtermeisje (nu verder Twitterend als @PetradeBoevere) het @slaapjongetje van het internet en worden ze in één keer beroemd. Oh ja en David, ik heb @slaapjongetje alvast voor je gereserveerd.

Mobiele versie afsluiten