• Home
    • About
    • Contact

    preciesmark.

    blog about marketing and technology

    • Marketing
      • Social Media
      • Marketing Automation
      • Content Marketing
    • Business Software
      • Wholesale & Distribution
      • Professional Services
      • Manufacturing
      • Accountancy
    • Gadgets
    • Triathlon

    Twitter Een Waardeloos Netwerk? The Proof Of The Pudding

    6
    • by Mark Appel
    • in Marketing · Triathlon
    • — 30 mrt, 2013

    ‘Alles wat ik wil weten haal ik uit Twitter…’, een veel door mijzelf gebruikte uitspraak om mensen duidelijk te maken wat dat sociale netwerk voor mij betekent. En het is ook echt zo. Zeker in combinatie met apps zoals Flipboard, Zite en Current is het een fantastische manier om op de hoogte te blijven van onderwerpen die er voor mij toe doen. Allerlei principes waarin ik geloof en waarvoor ik sta zitten in de aard van het Twitter netwerk. Serendipity, continu op zoek zijn naar de omgezochte vondst of juist de wetenschap dat je ieder moment iets speciaal kan tegenkomen wat helemaal van jouw gading is. Heerlijk om de timeline af te struinen naar waardevolle informatie op mijn eigen vakgebieden en het echte sociale leven. Maar slaan we soms niet door? Ik heb het idee bij mezelf van af en toe wel. Alhoewel ik mobiele telefoons met mijzelf meedraag in de auto vanaf 1993 werd ik afgelopen week voor het eerst aangehouden met de telefoon in mijn hand. Zat ik het TEFAF journaal te bekijken terwijl de politie in het donker naast me reed. Een zeer onhandige actie die mij €240,00 gaat kosten. Enorm zonde van het geld maar nog veel erger is, de aanleiding hiertoe. TEFAF, je weet wel het summum als het gaat om kunst. tefaf1Werd geattendeerd via het sociale netwerk door mijn schoonzus die daar aanwezig was op het TEFAF journaal. Naast het feit dat ik zelf Appel heet met mijn achternaam verder geen enkele binding met de kunst wereld zoals die zich daar tentoon stelt. Echter altijd geïnteresseerd in waar mensen mee bezig zijn vooral als dat gebeurd met zoveel toewijding. Dus zodoende al rijdend en kijkend langs de kant gezet.

    SocialBro en SocialSprout

    Al snel werden berichtjes op mij afgestuurd in de trant van ‘Lekker belangrijk Appel, het TEFAF journaal…’ en vooral voor de mensen die mij kennen een begrijpelijke reactie. (Daarmee zeg ik overigens niets inhoudelijks over TEFAF zelf hoor Claudia!) Dat was duidelijk een moment van doorslaan, niet nodig, ging helemaal nergens over. Voor mijzelf de uitdaging om de menselijke maat weer terug weten te vinden. Te gaan voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Afgelopen week ging ik door de barriere van 5.000 volgers heen. Toch wel een mijlpaal. Prachtige gratis tools die er bechikbaar zijn om die volgers eens te gaan analyseren, SocialBro en SproutSocial zijn daar aardige voorbeelden van. [pullquote_right]’Lekker belangrijk Appel, het TEFAF journaal…'[/pullquote_right]Als ik dan door die lijst van volgers heen scrol dan zitten daar toch wel wat obscure accounts tussen of simpelweg volgers waarmee ik zo 1-2-3 niet echt een gelijkgestemdheid kan vinden. Gelukkig dat die eerder genoemde intelligente apps dergelijke accounts buiten beschouwing laten en mij de dingen laten zien die er echt toe doen. Toch kan ik nog steeds tal van voorbeelden noemen waarbij ik in contact sta met mensen die ik anders nooit was tegen gekomen of nooit had ontmoet. Ik kennis opdoe die ik anders nooit had gevonden of anderen inspireer of aanzet tot nieuwe gedachten. Ik mag dan wel de grote lijnen uitzetten als marketing directeur toch blijf ik het heerlijk vinden om via Hootsuite te monitoren wat er bij collega’s, klanten en leveranciers gebeurt en hierop in te gaan. Zo sta ik regelmatig in contact met klanten, van accountants tot sportschoolhouders die hun genoegen maar ook ongenoegen willen uiten.

    Eventbrite

    Een laffe tweet van mijzelf waarbij ik zag aankomen dat de 5.000 grens werd benaderd met de vraag voor een RT om die magische grens te bereiken. Het floepte er zo uit wat op dat moment getuigde van weinig creatief vermogen. Al snel attendeerde enkele volgers mij daarop waaronder @wimrampen met de simpele reply: jammer.

    @preciesmark jammer Mark..

    — Wim Rampen (@wimrampen) March 15, 2013

    Ik stel me graag kwetsbaar op en deze reactie triggerde me wel. Als zo’n groot ambassadeur van Twitter kan het niet zo zijn dat deze tweet de viering betreft van het passeren van de 5.000 grens. Dat moet anders. Zo ben ik op het idee gekomen om voor al mijn Twitter volgers een borrel te organiseren. Want zij zijn diegene die mij scherp houden, inspireren en kennis laten absorberen 24×7. Het is ook gelijk ‘the proof of the pudding’ om te zien of andere volgers het netwerk ook als waardevol ervaren. [pullquote_left]De menselijke maat brengen in het virtuele Twitter netwerk.[/pullquote_left]Of er voldoende gelijkgestemden zijn die het als prettig en waardevol ervaren om elkaar IRL (in-real-life) te ontmoeten. Of blijft het bij iets virtueels en blijkt het achteraf alleen maar los zand te zijn. We gaan het ervaren op de 1e echte #IRLw (in-real-life-with) borrel op 24 mei a.s. Ik zorg voor de borrels, hapjes en locatie en voor de rest zullen we het zelf moeten doen. Zo opportunistisch als ik ben heb ik via Eventbrite 150 tickets aangemaakt. Indien nodig schalen we dat op, dat is geen enkel probleem. Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Mij lijkt het ontzettend leuk om volgers IRL te ontmoeten. De menselijke maat brengen in het virtuele Twitter netwerk.

    Serendipity

    Wat zal het voor borrel worden? Ik heb geen idee. Wat ik zo wel kan inschatten is dat er van allerlei pluimage zal rondlopen, accountants, IT-ers, marketeers, tri-atleten, oud-collega’s, ondernemers en zaken relaties. Het zal mij benieuwen of het echt een groep gelijkgestemden betreft. De bindende factor is in ieder geval @preciesmark maar niet uitsluitend. Dat is nu de aanleiding dat we bij elkaar komen. Alhoewel ik 1.001 ideeën heb over wat we zouden kunnen doen wil ik toch mijn principe aanhouden, serendipity, laat het gebeuren zoals het gebeurt, weinig tot geen regie want daaruit komen de mooiste dingen voort. The proof of the pudding wat mij betreft, een waardevol of een waardeloos netwerk dat Twitter!? Behoor je tot de eerste 5.000 volgers? Dan ben je in ieder geval van harte uitgenodigd!

    Online evenementregistratie voor In Real Life With @Preciesmark & Followers – Online Meets Offline #irlw mogelijk gemaakt door Eventbrite
    Tweeten
    Share

    Tags: preciesmarkserendipityspotlighttwitter

    — Mark Appel

    Hi, my name is Mark Appel (52), a family man, modern marketing professional and amateur triathlete. For over 25 years working in the IT industry. I worked for companies like Apple, 3Com, Peregrine, Wolters Kluwer, Exact and CM.com and currently as the Chief Marketing Officer for Backbase. I like to write about my general experiences and views on technology, marketing and the IT industry. All posts are on my personal behalf.

    You may also like...

    • Marketing Automation Milestone: Migrating Onboarding Flows 16 okt, 2013
    • Elevate Your Marketing Organisation With Marketing Automation & Demand Generation 25 jun, 2014
    • What If You Would Treat Every Prospect As A Customer? 2 mei, 2015
    • De Wondere Wereld van Mobiele Sport Apps 24 nov, 2011
    Logging In...

    Profile cancel

    Sign in with Twitter Sign in with Facebook
    or

    Not published

    Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

    • 6 Replies
    • 0 Comments
    • 6 Tweets
    • 0 Facebook
    • 0 Pingbacks
    Last reply was 1 april 2013
    1. @preciesmark
      View 30 maart 2013

      Twitter Een Waardeloos Netwerk? The Proof Of The Pudding http://t.co/k9Js8tgO2q met @wimrampen

      Tradeandtax retweeted thisSigurdFelix retweeted this
      Beantwoorden
      • @wimrampenreplied:
        View 30 maart 2013

        Volg jij @preciesmark al? dan even lezen!: Twitter Een Waardeloos Netwerk? http://t.co/kdVrrnEWPV

        Beantwoorden
    2. @preciesmark
      View 31 maart 2013

      Nieuwe BLOG post: Twitter Een Waardeloos Netwerk? The Proof Of The Pudding http://t.co/r8yZ6jL7kv

      Beantwoorden
    3. @preciesmark
      View 1 april 2013

      @armando_palermo blogje: http://t.co/OeIZ5VVkN9

      Beantwoorden
    • Previous story De Cloud Essentie: Kleine Ondernemer Neemt Het Op Tegen Groot
    • Next story Zijn Accountants Wel Ondernemers?
    • Recommended articles

      • Recent Posts
      • Most Popular
      • Comments
      • Tags
      • The Chief Revenue Officer: A Strategic Leader in the Modern Business World14 januari 2023
      • Hopeless Homepage Hassle29 september 2019
      • How To Streamline The Handover Process Of Leads Between Marketing And Sales27 oktober 2018
      • How To Cut Your Customer Buying Journey In Measurable Pieces17 oktober 2018
      • Google Glass Review: My Experience After Wearing 1 Day22 december 2013
      • Het Goud Van Exact17 juni 2012
      • Gratis Boekhouden15 januari 2012
      • Google Nexus 7 Tablet Een iPad Killer?28 juli 2012
      • preciesmark on:How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • ExactOnline on:Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • preciesmark on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • GARubsam on:Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • accountancy accountant accountants agile marketing android b2b marketing bedrijfssoftware blog maken cloud cloud computing content marketing customer journey demand generation digital marketing digital transformation disruption eloqua entrepreneur exact online exponential growth google hootsuite inbound marketing internet marketing ironman mark appel marketing marketing automation marketing communicatie mql online boekhouden online marketing online ondernemen online ondernemerschap preciesmark saas serendipity slider social business social media spotlight sql triathlon twitter weconomy
    • Public presentations

      • Exact DIGITAL BUSINESS PLATFORM
        Date: Sat Nov 26 6:49
      • The Future of Digital Marketing
        Date: Sun Nov 20 7:25
      • Stay Relevant!
        Date: Sun Nov 20 7:21
    • Recent activity

      • @preciesmark op How To Adopt Scrum Agile Within Your Marketing Team
      • @ExactOnline op Marketeers Zijn Mislukte Verkopers
      • @preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • @GARubsam op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
      • @preciesmark op Paid Blog Promotion: Facebook Outperforms LinkedIn & Twitter
    • My latest workouts

      [endomondowp user="1526098" type="workout-list"]
    • Aanmelden nieuwsbrief

      * = verplicht veld

      door MailChimp!
    • Calendar

      maart 2023
      M D W D V Z Z
      « jan    
       12345
      6789101112
      13141516171819
      20212223242526
      2728293031  
    • Instagram

      …
    • Home
    • Marketing
    • Twitter Een Waardeloos Netwerk? The Proof Of The Pudding
          • Home
          • About
          • Contact

          © Copyright 2023 preciesmark.. Typegrid Theme by WPBandit.

          Ga naar mobiele versie