preciesmark.

Zijn Accountants Wel Ondernemers?

Marketing en doelgroepen. De mensen, persona’s die we willen bereiken om een waardevolle verbinding mee aan te gaan. Prachtig vak waarbij plat blijven schreeuwen één richting op geen enkele zin heeft en niet meer werkt. De wijze waarop we kunnen communiceren met elkaar zijn legio en maken het daarmee interactief en ook extra ingewikkeld. Vanuit nature willen we binnen marketing weten wat een geïnvesteerde euro precies opbrengt en dus proberen we alles te registreren en automatiseren. En dat is een hels karwei. Vinden van de juiste balans van wat zinvol is om te registeren en te meten en af en toe ook het voor lief nemen. Iets niet meer willen verklaren maar aannemen dat iets nou eenmaal gebeurt. Binnen Exact waar we ons richten op bedrijven die willen groeien door middel van de cloud maken we onderscheid tussen grofweg een tweetal doelgroepen: ondernemers en accountants. Speciale programma’s zetten we in om ervoor zorg te dragen dat als we in contact staan het een waardevol contact betreft. Om te vermenigvuldigen moet je eerst leren delen, dus delen van kennis, ervaring, expertise staat bij ons hoog in het vaandel. Het feit dat we dit onderscheid maken, impliceert dat dan dat ondernemers geen accountants zijn en accountants geen ondernemers?

Activeren ondernemersgeest

Eigenlijk klopt dat niet toch? Ondernemers is een verzamelterm voor allerlei professionals waarvan de accountants er één is. Dat sommige accountants wel eens wat meer hun ondernemersgeest mogen laten gelden, dat zou zomaar eens kunnen kloppen. Kijk op vaktechnisch gebied zijn er legio aan mogelijkheden om kennis te vergaren, te delen en uit te wisselen met elkaar. Ik heb geen enkele illusie dat ik als marketeer van Exact dat ook maar iets aan kan toevoegen. Echter, het activeren van de ondernemersgeest bij accountants, ik denk dat we daar als Exact zijnde wel iets mee kunnen.  [pullquote_left]Het activeren van de ondernemersgeest bij accountants, ik denk dat we daar wel iets mee kunnen[/pullquote_left]Prachtige websites, magazines, Twitter streams en Facebook pagina’s bestaan er waar vakkennis voor accountants ter beschikking wordt gesteld. Maar hoe staat het met de sites die specifiek gaan over het activeren van de ondernemersgeest van de accountants?

Week van de ondernemer

Met meer dan 100.000 administraties die in Exact Online worden gevoerd zou je kunnen stellen dat we in staat zouden moeten zijn om die ondernemers te mobiliseren. Dat doen we op een aantal manieren waaronder de Master Editions en Exact Live. Op beide evenementen proberen we een brug te slaan tussen ondernemers en accountants. Hen te laten vertellen wat ze van elkaar verwachten om weer van elkaar te leren en inspiratie op te doen. Master Editions wat kleiner van opzet met 100-150 deelnemers en Exact Live waar dit jaar zo’n 4.500 ondernemers en accountants aan zullen deelnemen. Aankomende week staat het grootschalige Week van de Ondernemer event op het programma. Een initiatief van MKB Nederland waar 10.000 ondernemers elkaar ontmoeten om vervolgens in regionale sessies gedurende het gehele jaar dat nog eens met een extra 10.000 ondernemers te doen.

Exact is al enkele jaren een kennispartner en sponsor van dit event en zo ook dit jaar. Elk jaar proberen we samen met enkele voormannen en experts ondernemers te inspireren. Dit jaar komt daar een extra groep bij, de accountants! Samen met Ronnie Overgoor, Danny Mekic en Jim Stolze gaan we het hele jaar door de ondernemersgeest van de accountant proberen te activeren. Niets hoogdravends maar juist herkenbaar, binnen handbereik en direct toepasbaar. In een setting waar je als accountant met duizenden ondernemers om je heen er eigenlijk niet onderuit kan.

Online ondernemen

Naast ontbijtsessies, waarvan één specifiek voor accountants, geeft Danny Mekic in ons theater op de beursvloer maarliefst 4x per dag een inspiratie sessie over online ondernemen. Laat hij zien hoe je als bedrijf optimaal kunt profiteren van en kunt groeien in de cloud. Hoe ervoor zorg te dragen om online te gaan samenwerken met collega’s, klanten en leveranciers. Jim Stolze is onze ‘anchorman’ richting accountants. Via ons geoptimaliseerde platform www.onlineondernemen.nl zullen we zowel ondernemers als accountants in samenwerking met onze voormannen u praktische tips geven en handreikingen doen om beter, sneller, efficiënter  groter en winstgevender te worden. En dat allemaal door middel van de cloud. Ga met ons mee op reis en laat uw ondernemershart spreken. Laat u inspireren in een omgeving die energie geeft en u een andere kijk geeft op uw professie en bedrijfsvoering. Gaat u mee?

Tijdens de Week van de Ondernemer van 9 t/m 11 april wordt er een livestream uitgezonden door @ronnieovergoor en zijn @7ditches TV. Zie hieronder deze stream:

Mobiele versie afsluiten